BULTHAUP
Kuhinje Bulthaup slove za vrhunac integracije elegantnog dizajna, tehnološke izvornosti i izvedbenog savršenstva. Uz te neosporne kvalitete koje ugrađuje u sve svoje serije, Bulthaup također pomiče granice samog koncepta kuhinje i poimanja što ona može biti, te nudi i sasvim inovativne tipološke modele. Tako se uz već uvriježene “minimalističke” modele koji postavljaju standarde, u paleti proizvoda Bulthaup može naći i serija poput b2 s koncepcijom čiji tragovi vode prema efikasnim radioničkim ormarima. Te udaljene reference kreativno su preoblikovane u vrlo funkcionalne, estetski neuobičajene i skladne sklopove prikladne za smještaj u različite životne prostore.
BULTHAUP B3
B3 kuhinja donosi neograničenu slobodu oblikovanja životnog prostora. Višenamjenski zid oslobađa kuhinju od klasičnih metoda planiranja i postaje odlučujući faktor u arhitektonskom prostoru. On skriva instalacije i daje volumenima dojam kao da lebde. Zid postaje aktivan, jednako funkcionalan koliko i lijep, a može objediniti kuhinju i dnevni prostor u jednu cjelinu.
BULTHAUP B1
B1 je esencijalna kuhinja, bezvremenskog i funkcionalnog dizajna koji je fokusiran na osnovna načela kuhinje, te nudi savršen odnos oblikovanja i tehnologije. Dizajnirana je za sve veći broj ljudi koji imaju oštro oko za eleganciju oblika i vrhunsku kvalitetu – za ljude koji ne prihvaćaju kompromise kad je u pitanju estetika i funkcija, autentičnost, umjetnički rad i savršenstvo u detalju. “Inteligentno minimiziranje čini mnoge stvari jednostavnijima, lakšima i boljima”, rekao je majstor dizajna Otl Aicher. Ta je ideja temelj filozofije bulthaup B1 kuhinja.
POUL KJÆRHOLM
Za razliku od drugih danskih i skandinavskih dizajnera namještaja koji mahom preferiraju drvo, Poul Kjærholm je kao glavni konstruktivni materijal najčešće koristio čelik. Kjærholm je bio posebno zainteresiran za odnose koje njegovi radovi uspostavljaju s arhitekturom. Uporaba tankih i elegantnih čeličnih elemenata omogućila mu je dizajn vizualno laganog namještaja koji je istovremeno formalno upečatljiv i ekspresivan, ali i prozračan i nenametljiv u prostoru. Njegov namještaj više se doživljava kao prostorna kompozicija, a manje kao statičan “objekt”. Kjærholm je istraživao raznolike kombinacije prirodnih i umjetnih materijala, poput mramora i kože, pri čemu je posebnu pozornost pridavao plemenitosti postupnog starenja namještaja tijekom dugogodišnjeg korištenja.
PK24 CHAISELONGUE
PAUL KJÆRHOLM FOR FRITZ HANSEN, 1965.
Njena jednostavna krivulja i organska forma predstavljaju jedan od najprepoznatljivijih komada P.Kjærholma. Inspiracija za ovu ležaljku dolazi iz razdoblja rokokoa i francuskih ležajeva za odmor, koje su imale istu dimenziju. Pletena krivulja ležaja nema fizičku vezu s postoljem od čelika, već elemente zajedno drži gravitacija, zbog čega ju je Kjærholm i proglasio visećom ležaljkom.
PK80 DAYBED
PAUL KJÆRHOLM FOR FRITZ HANSEN, 1957.
U pokušaju da objedini vrhunsku estetiku s funkcionalnošću, Paul Kjærholm je dizajnirao PK80. Tako je nastao jedan od Kjærholmovih najsofisticiranijih proizvoda. Daybed je jasna ilustracija Kjærholmove metode redefiniranja povijesnih modela. Ideja je došla iz Bauhausa, a ondje je glavna inspiracija bila drevni rimski kauč. Kada je Muzej moderne umjetnosti u New Yorku, 2004. godine kupio PK80 za galerijske prostore, Daybed je našao svoje mjesto u povijesti namještaja.
PK91 FOLDING STOOL
PAUL KJÆRHOLM FOR FRITZ HANSEN, 1965.
Izvor inspiracije za PK91 je drevni egipatski sklopivi stolac koji datira iz približno 1500 g. prije Krista. U igri je ponovno dizajnerova metoda rafiniranja povijesnih vrsta namještaja i rezultat je nepogrešivi Kjærholmov klasik, elagantan i minimalistički izgled stolice. PK91 dio je stalnog postava u Muzeja Röhsska u Gothenborgu u Švedskoj.
PK61 TABLE
PAUL KJÆRHOLM FOR FRITZ HANSEN, 1956.
Ekstremna destilizacija i minimalistički izgled stola pokazuju Kjærholmov razvoj od industrijskog dizajnera do arhitekta namještaja. Četiri bazna elementa su spojena strojnim vijcima koji daju stolu dio njegovog jedinstvenog izgleda. Pomična stolna ploča princip je Kjærholmovog korštenja gravitacije u zadržavanju elemenata na mjestu.
ARNE JACOBSEN
Za Arnea Jacobsena, danskog arhitekata koji je obilježio internacionalnu arhitekturu sredine 20. stoljeća, nije postojala razlika između projektiranja namještaja ili čitavih zgrada, detalja ili cjeline, a cilj mu je bio stvaranje estetski i prostorno besprijekorno usklađene okoline. Rano se uključuje u eksperimente sa savijanom šperpločom, pa tako još 1951. dizajnira danas iznimno popularan Ant Chair. I dok u arhitekturi inzistira na pročišćenoj geometriji, u dizajnu ga zanimaju senzualni oblici i udobnost, a njegovi su radovi, poput Swan Chair inicijalno dizajniranog za znameniti SAS-ov hotel u Kopenhagenu, ikone moderne kulture.
PK20 EASY CHAIR
PAUL KJÆRHOLM FOR FRITZ HANSEN, 1967.
Izvorno je fotelja nastala u koži, a kao ideja Kjærholma da se iskoriste ostaci kožnih traka od drugih prizvoda u tvornici, kako se isti ne bi bacali u proizvodnji. Na kraju je ideja bila odbačena i koriste se samo najfinije probrane trake kože. Fotelja je dio stalnog postava u Victoria & Albert muzeju u Londonu.
TADAO ANDO
Japanac Tadao Ando, jedan od najvažnijih suvremenih arhitekata, čitav svoj opus temelji na povezivanju kultura Dalekog istoka i Zapada. Od istoka preuzima suzdržanu estetiku te istančan senzibilitet za materijalnost i prirodu, dok od zapada baštini racionalnu graditeljsku tradiciju i afinitet prema geometriji. Ando pomno bira zadatke i produkt dizajnom se bavi samo u situacijama kada osjeća da i u tom području može ostvariti bitan kreativan doprinos. Baš takav slučaj je Dream Chair dizajniran za Carl Hansen & son. Istovremeno slobodno oblikovan i vrlo precizno promišljen, stolac je hommage velikog majstora arhitekture danskom dizajneru Hansu Wegneru koji ide u prilog ocjeni prema kojoj je danski dizajn svojevrsni “Japan Europe”.
CH07 SHELL CHAIR
HANS J. WEGNER FOR CARL HANSEN & SON, 1963.
Stolica odaje lebdjeću lakoću zbog svojih linija koje podsjećaju na krila. Dizajnirana je 1963. g za Furniture gulid izložbu u Kopenhagenu. Zbog svog naprednog i avangardnog oblika, pravi procvat je doživjela krajem 80-ih i postala visoko pozicionirana na međunarodnim aukcijama, te osvojila nekoliko prestižnih nagrada.
CH24 WISHBONE CHAIR
HANS J. WEGNER FOR CARL HANSEN & SON, 1949.
Ova stolica je izvrstan primjer Wegnerove težnje za konstantnom jednostavnošću, ali i njegov najslavniji rad. Inspiracija dolazi iz drevnih kineskih fotelja. Za proizvodnju ove stolice potrebno je više od 100 ručnih zahvata, a 120m papirnatog pletiva čini ručno tkano sjedište stolice.
TK8 DAYBED
THOMAS BO KASTHOLM FOR CARL HANSEN & SON 2009.
ALVAR AALTO
Finski arhitekt i dizajner Alvar Aalto otac je skandinavske moderne arhitekture i dizajna, autor koji je tijekom svoje bogate karijere temeljno utjecao na internacionalnu modernu estetiku, ali i etiku dizajna. Aaltov izvanredan senzibilitet za prirodu, krajolik, ali i svakodnevicu omogućio mu je da čistoću i apstrakciju modernizma obogati organskim i poetičnim oblicima. Aalto zagovara vrijednosti jednostavnosti i funkcionalnosti, okušao se u velikom broju tema od staklenih predmeta do serija namještaja, pa se još i danas u brojnim primjerima dobrog dizajna mogu pronaći tragovi koji vode prema njemu. Paimio Chair iz 1932. godine je pionirski projekt u savijanoj šperploči i drvu, jednako je konstruktivno domišljat kao što je na njega utjecala apstraktna umjetnost i od svojeg je nastanka apsolutni klasik.
CHIEFTAINS CHAIR
FINN JUHL FOR ONE COLLECTION, 1949.
Fotelja je dizajnirana 1949.g za izložbu Cabinetmakers’ Guild u Kopenhagenu. Za vrijeme izložbe kralj Frederik IX je sjeo na stolicu, što je izazvalo jednog novinara da ju nazove “kraljeva stolica”. Ali Juhlu se to činilo pretenciozno, pa je predložio ime Chieftains chair.
FINN JUHL
Među nordijskim se dizajnerima Finn Juhl ističe po ekspresivnosti svojih radova i finoj ravnoteži između istraživačkog pristupa i referenci prema tradiciji. Po edukaciji arhitekt s uglednim narudžbama poput sudjelovanja u uređenju interijera zgrade Ujedinjenih Nacija u New Yorku, Juhl je u radovima kao što je Pelican Chair odvažno, ali i vrlo promišljeno iskoračio izvan konvencija, eksperimentirajući s nesvakidašnjim proporcijama i slikovitim kompozicijama. Chieftains Chair je pak dizajniran s puno užitka, prepun je finesa i složenih formalnih zamisli što ga čini sasvim jedinstvenim.
PP225 FLAG HALYARD CHAIR
HANS J. WEGNER FOR PP MOBLER, 1950.
Uz konstrukciju okvira i postolja od nehrđajučeg čelika, 240 metara užeta čini sjedište i naslon ove fotelje. Osnovna ideja je nastala na plaži kada je Wegner ukopavanjem u pijesak pronašao najudobniju formu za odmaranje. Wegner je ovim proizvodom pokazao jednako umijeće, hrabrost i eleganciju, kao i u korištenju drveta prema kojem je imao sklonost. Time je odao počast ranim modernistima kao što su Le Corbusier, Mies Van de Rohe i Marcel Breuer.
PP19 TEDDY BEAR CHAIR
HANS J. WEGNER FOR PP MOBLER, 1951.
Teddy bear chair je prvi Wegnerov proizvod koji je dizajniran za pp mobler, čime predstavlja početak dugogodišnje strastvene suradnje uključujući generacije darovitih danskih obrtnika koji izrađuju ovaj i brojne druge Wegnerove proizvode. Da bi se izradila ova fotelja, potrebno je dva tjedna ručnog rada kako bi svaki pojedinačni komad dosegao najviši standard. Stoga se smatra životnom investicijom i najekskluzivnijim Wegnerovim komadom.
GEORG JENSEN
Mali predmeti jednako su važan dio dizajnerske kulture kao i namještaj. Danski dizajner srebrnine i keramike Georg Jensen afirmirao se tijekom prve polovice 20. stoljeća, na prijelazu Art Nouveaua prema modernizmu. Njegovi se brojni elegantni radovi, koji objedinjuju senzibilni skulpturalni pristup i reducirani oblikovni jezik, još i danas proizvode, a tvrtka Georg Jensen nastavlja tradiciju i danas nudi široku paletu proizvoda koju potpisuju brojni dizajneri. Jensena je odlikovala jedinstvena sposobnost usklađivanja artizma i oblikovne pristupačnosti, a njegovi su radovi danas klasici u svojim žanrovima.